„Głowa do Góry” to kampania społeczna organizowana przez Karkonoski Park Narodowy. Grupą docelową są wszyscy miłośnicy Karkonoszy, bez względu na to, czy tu mieszkają, czy tylko spędzają urlop. Celem akcji jest zaś ukazanie walorów tego regionu i podkreślenie, jak ważny jest szacunek do niego.
Kampania społeczna KPN „Głowa do Góry” ruszyła 16 sierpnia. Zakończy się natomiast 31 października. To wyjątkowa promocja Karkonoszy przedstawiona na pięciu plakatach. Pojawią się one na bilbordach w 280 miejscach, czyli 140 w Warszawie, 70 we Wrocławiu i tyle samo w Poznaniu.
„Głowa do Góry” to nie tylko ukazanie walorów Karkonoszy, ale również pewnego rodzaju forma edukacji. Turyści bowiem często zapominają zabrać głowy w góry. Nie respektują przyrody – ani flory, ani fauny, a także często narażają się na niebezpieczeństwo, na przykład dla efektownego selfie. Dlatego „na pięciu plakatach mówimy o najważniejszych zasadach przebywania na terenie KPN: poruszaniu się po oznakowanym szlaku turystycznym, niezbaczaniu na tereny do niego przyległe, w tym wysokogórskie murawy, odpoczywanie w miejscach do tego przeznaczonych, zabieranie swoich śmieci poza teren KPN oraz nie zostawianie resztek jedzenia, wędrowanie tylko w porze dziennej oraz prowadzenie psów na smyczy i tylko na szlakach, gdzie jest to dozwolone” – informują przyrodnicy Karkonoskiego Parku Narodowego. Ponadto oprócz zapoznania się z plakatową formą kampanii, chętni mogą wziąć udział zarówno w zajęciach edukacyjnych, jak i rowerowych wycieczkach terenowych.