Powstanie nowa linia kolejowa do Mszany Dolnej. Ponadto modernizacji ulegnie linia kolejowa 104, czyli z Chabówki do Nowego Sącza.
Nowa linia kolejowa nr 622
Decyzję o budowie linii kolejowej 622 w województwie małopolskim podjęła 16 sierpnia Rada Ministrów. Swój początek trasa ma mieć w Podłęży. Następnie pociągi mają wieźć pasażerów przez Szczyrzyce do Tymbarku/Mszany Dolnej. Linia będzie liczyła ponad 60 km długości, a pociągi na niej będą jeździć z maksymalną prędkością 160 km/h, Jest to tak zwany projekt „Podlęże-Piekiełko”.
„Projekt „Podłęże – Piekiełko”, który jest jedną z większych inwestycji znajdujących się w tym Programie, jest realizacją naszych wieloletnich zapowiedzi oraz wyjściem naprzeciw potrzeb i postulatów południowej Polski” – poinformował Andrzej Adamczyk, który jest ministrem infrastruktury.
Jak podaje PKP, celem wyżej wymienionego projektu jest usprawnienie połączeń pomiędzy Krakowem i Zakopanem a Nowym Sączem.
Nowa linia będzie powstawała etapami. PKP podało, że przetargi na poszczególne z nich prawdopodobnie odbędą się:
Do projektu „Podlęże-Piekiełko” należy również modernizacja istniejącej już linii kolejowej nr 104. Łączy ona Chabówkę, Rabkę, Mszanę Dolną i Tymbark.
Ta inwestycja również została podzielona na etapy. Pierwszy to renowacja odcinków Chabówka-Rabka Zaryte oraz Nowy Sącz-Klęczany. Drugi etap to modernizacja tras Rabka Zaryte-Mszana Dolna oraz Klęczany-Limanowa.